کسب و کارها

سفر به بهشت ایران در فصل بهار

فصل بهار و اردیبهشت‌ماه یادآور آن بهشت رویایی است که خداوند به بندگان خاصش وعده می‌دهد. در هر گوشه‌ای از ایران هم نقاطی وجود دارند که زیبایی‌های دلربایشان چشم هر بیننده‌ای را مسحور خود می‌کند. اگر برای سفر در فصل بهار تصمیم قطعی نگرفته‌اید که به کدام شهر و یا دیار سفر کنید، مطمئنا این راهنما می‌تواند به شما کمک کند.

سفر به شیراز با عطر بهارنارنج اردیبهشت

دوستی می‌گفت مگر می‌شود بهار باشد و به شیراز نروی؟ این شهر زیبا درست در اواخر فروردین ماه به اوج زیبایی و شکوه خودش می‌رسد. اگرچه بسیاری از توریست‌ها در ایام نوروز به شیراز سفر می‌کنند، اما باید بگوییم بهشت واقعی شیراز در اردیبهشت‌ماه اتفاق می‌افتد که بوی بهارنارنج کوچه‌های شیراز را پر می‌کند و هر رهگذری از بوی آن‌ها مست می‌شود.

تفاوتی ندارد که بخواهید به کجای شیراز سفر کنید، در هر گوشه‌ای از این شهر زیبا که نگاه کنید چشمتان به درختان لیمو و نارنج خواهد افتاد. وقتی نسیم بهاری می‌وزد و برگ درختان در آن می‌رقصند، رایحه‌ای دل‌انگیز همه را جا را در برمی‌گیرد. به همین دلیل است که گفته می‌شود در بهار هیچ شهری به زیبایی شیراز نیست.

با سفر به این شهر فقط طبیعت آن نیست که از شما دلبری می‌کند، بلکه می‌توانید از باغ نارنجستان، باغ ارم، مسجد نصیرالملک با شیشه‌های هزار رنگ، سعدیه، سیبویه شیرازی، حافظیه، دروازه قرآن، عمارت شاپور، ارگ کریم خان و سایر جاذبه‌های توریستی این شهر زیبا دیدن کنید. ساختمان‌هایی با معماری نوین در کنار درختان چنار بلند در میانه خیابان توجه هر رهگذری را به خود جلب می‌کند.

کاشان و بوی عطر گل‌محمدی

اگر شیراز با بوی بهارنارنج شما را مست می‌کند، کاشان با بوی گل‌های محمدی شما را به بهشت واقعی دعوت می‌کند. مراسم گلاب‌گیری در این شهر زیبا که از 15 اردیبهشت شروع می‌شود و تا 15 خرداد ادامه دارد، برای هر توریستی جذاب است. به هر کوچه و برزن این شهر که بروید، بوی خوش گل‌های محمدی شما را سرمست می‌کند.

بسیاری از زمین‌های کشاورزی در کاشان پوشیده از درختچه‌های کوچک با گل‌های صورتی است. اگر عاشق عکاسی هستید، کافیست در اردیبهشت‌ماه به کاشان سفر کنید. در طی این سفر هم می‌توانید با خود گلاب، قالیچه‌های سنتی و یا سایر صنایع دستی را به عنوان سوغات به همراه ببرید.

از جمله جاذبه‌های توریستی کاشان هم باید به خانه تاریخی عادل کاشان، خانه تاریخی احسان، تپه سیلک، آتشکده هارپاک، مدرسه و مسجد آقابزرگ، حمام سلطان امیر احمد، مسجد جامع کاشان، خانه طباطبایی‌ها و خانه عباسیان اشاره کنیم. باغ فین کاشان هم یکی دیگر از نقاط دیدنی در این شهر است که می‌توانید در طی سفر خود از آنجا نیز بازدید کنید.

یک روستای تاریخی در نزدیکی کاشان به نام «ابیانه» قرار دارد که در فصل دیدنی‌ترین روزهای خودش را تجربه می‌کند. بازدید از این شهر در طی سفر به کاشان هم یکی از پیشنهادهای ماست. اگر عاشق تور کمپینگ هستید، ابیانه را برای این تور انتخاب کنید.

مازندران همیشه بهار ایران

مازندران همیشه بهار ایران
مازندران همیشه بهار ایران

اگرچه مازندران در تمامی روزهای سال بهار است و گویی بهشت تکه‌ای از خود را در این دیار جا گذاشته است، اما در بهار مثل یک تابلو نقاشی است. درختان مرکبات در زمستان همچنان لباس سبز به تن دارند، اما در بهار سایر درختان برگ‌های سبز می‌پوشند و فضایی فوق‌العاده زیبا را پدید می‌آورند.

اگر به قائمشهر بروید، می‌توانید از جنگل‌های زیبای سوادکوه دیدن کنید که حالا به طور کامل سبز شده‌اند. پارک زیبای جوارم، جنگل لفور و آب و هوایی ییلاقی این منطقه را در هیچ کجای دنیا تجربه نخواهید کرد.

بعد از قائمشهر به شهر بابل بروید و ساعت‌ها به تماشای منظره کاشت برنج در شالیزارها بنشینید. آمل، ساری و رامسر هم زیبایی‌های خود را دارند. برای دیدن دریا به بابلسر بروید و از دیدن امواج خروشان دریا در روزهای بارانی فصل بهار لذت ببرید. اگر عاشق جاذبه‌های توریستی مدرن هستید، رامسر و متل قو بهترین گزینه برای سفر بهاری شماست.

جنگل‌های زیبای مازندران در هر یک از شهرها می‌تواند میزبان شما در فصل بهار باشد. در شهر رامسر می‌توانید از جنگل دالخانی، آبشار سیاسرت، دریاچه قو و سد میجران دیدن کنید. کاخ مرمر، هتل قدیم رامسر و بلوار کازینو از دیگر دیدنی‌های این شهر زیبا در استان مازندران است.

سفر به شهرکرد در بهار

سفر به شهرکرد در بهار
سفر به شهرکرد در بهار

یکی دیگر از بهترین شهرهای ایران برای تور داخلی شهرکرد است. حتما درباره کوهرنگ، آب زلال و شفاف آن شنیده‌اید! شهرکرد بهشت گمشده ایران در پشت کوه‌هایی است که کمتر رهگذری از آن‌ها دیدن کرده است. بهار فصل رویش درختان و گل‌های واژگون در این شهر زیباست و هر کسی که از دیدن آبشارها و رودخانه‌های زیبا لذت می‌برد، مطمئنا عاشق شهرکرد می‌‌شود.

در این شهر زیبا از اواخر فروردین ماه برف‌های روی کوه‌های کوهرنگ کم کم آب می‌شود و رودخانه‌هایی خروشان و چشمه‌های زلال و شفاف از دل کوه به جریان می‌افتد. درختان سبز شده‌اند و همه جا را مخملی و زیبا کرده‌اند. اینجا یکی از رویایی‌ترین استان‌های کشور است که شاید در حق آن کمی اجحاف شده باشد.

آفتاب گرما و درخشش خودش را از اواسط اردیبهشت ما بر روی طبیعت زیبای این استان می‌گستراند تا فضایی دل‌انگیز و فوق‌العاده زیبا را پدید آورد. طبیعت سایر شهرهای چهارمحال و بختیاری هم مطمئنا برایتان جذاب خواهد بود. باغ‌های میوه که درختانشان شکوفه داده‌اند و همه جا را صورتی کرده‌اند، درختانی که برگ‌هایشان تازه جوانه زده و به رنگ سبز روشن است و دشتی که سبز شده است، شما را به وجود خواهد آورد.

اگر می‌خواهید از زیبایی‌های شهرکرد بیشتر لذت ببرید، بهتر است برای ماندن در شب برنامه‌ریزی کنید. اطراق در کنار رودخانه، شنیدن صدای جیرجیرک‌ها و نگاه کردن به آسمان تیره و پر از ستاره‌هایی که چشمک می‌زنند، یکی از تجربه‌های به یادماندنی در شهرکرد است.

سفر به لرستان در بهار

سفر به لرستان در بهار
سفر به لرستان در بهار

این استان هم یکی دیگر از تکه‌های بهشت در فصل بهار است که سفر به آنجا می‌تواند روحتان را جلا ببخشد. در هر گوشه‌ای از این استان شهرهایی با طبیعت زیبا قرار دارند. در شمال غرب لرستان شهرستان کوه دشت قرار دارد که حتما در مورد تنگه شیرز آن شنیده‌اید. این تنگه ۵ کیلومتر طول دارد و در میان آن رودخانه‌ای در جریان است. در اینجا شیفته صدای گذر آب از میان کوه‌ها خواهید شد و طبیعت سرسبز اطراف تنگه نیز شما را مجذوب خود می‌کند.

به شهر خرم آباد بخش سپیددشت بروید و در آنجا از دیدن جنگل بلوط و آبشارهای زیبا لذت ببرید. در بین سپیددشت و شهرستان دورود یک آبشار فوق‌العاده زیبا به نام «آبشار بیشه دورود» قرار دارد که هر ساله میزبان گردشگران زیادی از سراسر ایران است. در شهرستان دورود می‌توانید به دیدن «تنگه لی‌لی» بروید که درست شبیه تنگه شیرز در کوه دشت، رودخانه از وسط صخره‌های مرتفع عبور می‌کند.

در استان لرستان می‌توانید از بروجرد و مکان‌های توریستی آن دیدن کنید و یا به شهر خرم‌آباد بروید و در کنار دریاچه کیو (در وسط شهر) عکاسی کنید.

در شرق استان لرستان دو شهر زیبای دیگر به نام «ازنا» و «الیگودرز» قرار دارند که در بهار به یک بهشت بر روی زمین تبدیل می‌شوند. در شهر ازنا می‌توانید از تونل برفی و سد کمندان و روستاهای خوش و آب و هوا دیدن کنید. اگر اهل کوهنوردی هستید، اشترانکوه یکی از بی‌بدیل‌ترین مکان‌ها برای کوهنوردی در استان لرستان است که شباهت زیادی به کوه‌های آلپ در سوئیس دارد. در الیگودرز هم می‌توانید از دشت لاله‌های واژگون که در اواخر اردیبهشت‌ماه می‌روید، دیدن کنید.

سفر به یاسوج در بهار

سفر به یاسوج در بهار
سفر به یاسوج در بهار

مگر می‌شود بهار شود و نخواهید از یک استان خوش آب و هوای دیگر ایران دیدن کنید؟ یاسوج همان جایی است که در بهار باید به آنجا سفر کنید و از دیدن رودخانه‌ها، آبشارها و جنگل‌های بلوط لذت ببرید. رودخانه بشار، آبشار یاسوج، تنگه تامرادی، روستای زیبای کریک، پارک ساحلی یاسوج، چشمه میشی، غار ده شیخ دنا و پارک جنگلی یاسوج از جمله مکان‌های دیدنی در این شهر زیبا هستند.

در فصل بهار که برف کوه‌های دنا آب شده است، می‌توانید برای کوهنوردی به کوه بیژن ۳ یا قاش مستان بروید. طبیعت زیبای این منطقه، چشمه‌های زلال، رودخانه‌های خروشان، درختان بلوطی که تازه سبز شده‌اند و دشت‌هایی پر از لاله‌های واژگون در یاسوج یادآور بهشت است.

بازدید از اردبیل در بهار

اگر تا به حال از اردبیل دیدن نکرده‌اید، وقت آن رسیده است تا در بهار امسال به دیدن جنگل فندقلو و دریاچه شورابیل بروید. در اردبیل می‌توانید با قاشق‌های تفریحی، زیپ لاین، کالسکه سواری دور دریاچه و … از دیدن دریاچه شورابیل لذت ببرید. همچنین باید به آبشار كركری، چشمه‌های آبگرم، آبشار چالاچوخور و دریاچه نئور اردبیل اشاره کنیم که باید در سفر خود به این شهر از آن‌ها دیدن کنید.

پل معلق پیرتقی اردبیل یک پل چوبی بر روی رودخانه قزل اوزون است که در فصل بهار خروشان و پرآب می‌شود. درختان بلندی که در اطراف این رودخانه هستند، در بهار سرسبز شده و فضای زیبایی را پدید می‌آورند. در این شهر زیبا مکان‌های گردشگری دیگری مثل کاروانسرای سنگی صائین، بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، موزه چینی اردبیل با بیش از 4 قرن قدمت …. میزبان گردشگران هستند.

در آخر

بهار همیشه با خود زیبایی، سبزی، زندگی و طراوت را به همراه آورده است. کمتر شهری است که در بهار زیبا نباشد و به تکه‌ای از بهشت بر روی زمین تبدیل نشود. در اینجا به تعدادی از بهترین مکان‌ها برای سفر در فصل بهار اشاره کردیم. امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

سوالات متداول سفر به بهشت ایران در بهار

زیباترین شهر ایران در بهار کجاست؟

هر گوشه‌ای از ایران از شیراز گرفته تا کاشان، ماسال، بندر انزلی، تبریز و اردبیل دارای جاذبه‌های گردشگری و طبیعت فوق‌العاده زیبا برای سفر هستند.

آیا شهرکرد برای سفر در فصل بهار مناسب است؟

شهرکرد یک شهر کوهستانی با آب و هوای سرد و برفی است که در اردیبهشت‌ماه از شدت سرما کاسته شده و طبیعت آن سرسبز می‌شود. بنابراین بهترین انتخاب برای سفر بهاری است.

اصفهان برای فصل بهار مقصد خوبی برای سفر است؟

اصفهان دارای آب و هوای گرم و خشک است و اگر عاشق هوای خنک و نسیم بهاری هستید، این شهر نمی‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

برای سفر در فصل بهار به کردستان سفر کنم؟

سنندج، قروه، سقز، بانه، مریوان و … دارای طبیعتی زیبا و بکر هستند که بازدید از آن‌ها در فصل بهار شما را سرمست می‌کند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا