جاذبه های گردشگری تهران

لیست دل انگیز ترین باغ های تهران

شهر تهران، به عنوان پایتخت کشور ایران، بیشترین جمعیت را در بین دیگر شهرها دارد. اگرچه با آمدن اسم تهران، به یاد آلودگی هوا، ترافیک و … می افتیم، اما نباید فراموش کرد که این شهر نیز زیبایی های مخصوص به خود را دارد. از آنجایی که شهر تهران از زمان سلسله قاجاریه تاکنون به عنوان پایتخت ایران شناخته می شود، عمارت ها، موزه ها و باغ های بسیار بزرگ و وسیعی در آن ساخته شده است.

در صورتی که قصد مسافرت به تهران را دارید و یا از ساکنین این شهر پر جمعیت هستید و می خواهید روزی را به همراه خانواده، دوستان و یا آشنایان به خوشی سپری کنید، اسمونی 5 باغ دل انگیز تهران را که باید از آنها دیدن کنید، به شما پیشنهاد می دهد!

5 باغ دل انگیز تهران که باید از آنها دیدن کنید

5. باغ نگارستان 

باغ نگارستان، یکی از باغ های بزرگ شهر تهران است که در سال 1222 هجری قمری به فرمان فتحعلی شاه قاجار به عنوان عمارت ییلاقی ساخته شد. عمارت موجود در این باغ، از چند اطاق مختلف تشکیل شده است که در یکی از این اطاق ها، نقاشان برجسته در طول زمان، در این مکان تابلوهای نقاشی و پرتره های مختلفی را نقاشی کرده اند.

این باغ، یکی از باغ های پراهمیت در دوران قاجار به حساب می آید، به حدی که محمد شاه قاجار، مراسم تاج گذاری خود را در باغ نگارستان انجام داده است. علاوه بر این، افراد نامداری چون ملک الشعرای بهار، علی اکبر دهخدا، محمد معین و محمود حسابی در این باغ به تحصیل پرداخته اند. این باغ در میدان بهارستان، خیابان شریعتمداری قرار دارد.

4. باغ عین الدوله

باغ و عمارت عین الدوله، یکی از بناهای تاریخی دوران قاجار  و جاذبه های طبیعت گردی استان تهران به حساب می آید. این باغ، به منظور تفرج گاه ییلاقی عین الدوله، وزیر دوران قاجاریه، شناخته می شود. به دلیل بی توجهی صورت گرفته به این باغ تا سال 1376، بخش های بسیار زیادی از آن ویران و متروکه شده بود، اما در نهایت در سال 1377 جزو آثار ملی ایران به ثبت رسید و مراحل بازسازی آن ادامه پیدا کرد.

این مجموعه در نهایت در سال 1386 به صورت کامل بازسازی شد و توسط شهردار وقت تهران بازگشایی شد. نگارخانه برگ، که یکی از نگارخانه های معتبر ایران است، در ساختمان عمارت عین الدوله قرار دارد که می تواند مکان مناسبی برای بازدید باشد. باغ عین الدوله در خیابان شهید جمالی خیابان پاسداران قرار دارد.

3. باغ ایرانی

باغ ایرانی، یکی از بوستان های بزرگ تهران در محله ده ونک می باشد. این بوستان در اصل یک باغ قدیمی بوده است که الگوی طراحی آن کاملا ایرانی می باشد و مساحتی بالغ بر 3.4 هکتار دارد. بهترین زمان بازدید از باغ ایرانی، حوالی فصل بهار می باشد و می توان از منظره های بی نظیری که به واسطه شکوفا شدن گلها و شکوفه های روی درختان بوجود می آید بهره برد.

علاوه بر این، کافه ها و رستوران های موجود در این مجموعه، طراحی قدیمی ایرانی دارند. طراحی بی نظیر مسیرهای عبور و مرور بازدید کنندگان، چینش به جای درختان و همچنین گل آرایی های انجام شده در باغچه های این باغ بزرگ و رعایت تقارن، به زیبایی هرچه بیشتر این باغ می افزاید. این باغ در خیابان شیخ بهایی شمالی واقع شده است.

2. باغ موزه مینیاتور

یکی از جذاب ترین باغ های موجود در تهران، باغ موزه مینیاتور می باشد. این باغ با هدف جمع آوری و معرفی تمامی آثار تاریخی ایران که در یونسکو ثبت شده است، در سال 1392 احداث شد. به بیان بهتر، در صورتی که ساکن استان تهران هستید و به آثار باستانی و تاریخی ایران علاقه دارید، اما نمی توانید از شهرها و استان های مختلف کشور دیدن کنید، می توانید با حضور در این باغ موزه، ماکت های طراحی شده از 12 آثار تاریخی ایران را مشاهده کنید که طراحی آن با دقت تمام صورت گرفته است.

مساحت باغ موزه مینیاتور، حدودا برابر 3 هکتار است و شامل ماکت های آثار باستانی چون تخت جمشید، چغازنبیل، پاسارگاد، گنبد سلطانیه و … می باشد. این باغ نبش بزرگراه امام علی و در خیابان جانبازان غربی واقع است.

1. باغ گیاه شناسی ملی

بزرگترین باغ گیاه شناسی خاورمیانه و جزو ده باغ برتر دنیا، باغ گیاه شناسی ملی، است که در غرب تهران و در نزدیکی پارک جنگلی چیتگر واقع است. عملیات اجرایی ساخت این باغ، از سال 1347 آغاز شده است و به واسطه شرایطی که در آن به وجود آورده شده است، زیستگاه بسیاری از گیاهان، گلها و درخت های اقلیم های مختلف است و محیطی بسیار مفرح را به بازدید کننده ها ارائه می دهد. 

وجود راهنماهای مختلف، توضیحات کامل در خصوص گیاهان، ساختمان ها و محیط های مخصوص گیاهان حساس و همچنین وجود یک دریاچه کوچک، همه و همه باعث جذابیت این باغ بسیار بزرگ شده است. 

منبع: گردشگری آسمونی

4/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا